The secret location for Earth Hour's Dance in the Dark has been revealed!

let's click

Followers

Wednesday, November 10, 2010

Hakim lihat kereta dipandu aminulrasyid

Hakim Mahkamah Sesyen di sini, Latifah Mohd. Tahar semalam meluangkan masa kira-kira sejam untuk melihat sendiri kesan tembakan dan kerosakan pada kereta Proton Iswara berwarna putih yang dipandu Aminulrasyid Amzah pada malam dia mati ditembak April lalu.

Ketua unit senjata api daripada Seksyen Kriminalistik, Jabatan Kimia, Shaari Desa menyambung keterangannya dengan menunjukkan semua kesan tembakan, kerosakan pelanggaran dan kesan kerosakan lain yang terdapat pada kereta bernombor pendaftaran BET 5023 itu kepada hakim, pihak pendakwaan dan pembelaan.

Kereta itu sebelum ini berada dalam stor barang kes pihak polis dan ditunda ke tempat letak kereta mahkamah bagi membolehkan mereka melihat sendiri kesan-kesan tersebut seperti yang diterangkan oleh Shaari dalam prosiding kelmarin.

Saksi ke-24 pendakwaan itu turut menunjukkan kepada Latifah, Timbalan Pendakwa Raya, Mohd. Dusuki Mokhtar dan Idham Abd. Ghani serta peguam M. Athimulan dan Salim Bashir ukuran lubang peluru yang menembusi cermin belakang dan tempat letak kepala kerusi pemandu menggunakan alat pengukur.

:- sumber dari kosmo

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails