The secret location for Earth Hour's Dance in the Dark has been revealed!

let's click

Followers

Sunday, November 14, 2010

Arsenal pintas United



LONDON - Arsenal berjaya memintas kedudukan Manchester United di tangga kedua Liga Perdana England selepas menang 2-1 ke atas Everton semalam.

Dua gol masing-masing satu menerusi pemain pertahanan, Bacary Sagna dan pemain tengah, Cesc Fabregas sudah cukup untuk memberikan kemenangan kepada skuad The Gunners.

Sagna yang meledakkan gol kedua untuk Arsenal sepanjang 140 perlawanan, menewaskan penjaga gol Everton, Tim Ho- ward pada minit ke-36

Kali terakhir Sagna menjaringkan gol buat Arsenal adalah ketika menentang Chelsea pada Mac 2008 manakala gol Fabregas diperoleh tiga minit selepas rehat.

Samir Nasri turut beberapa kali menguji kehebatan Howard sepanjang perlawanan tersebut.

Arsenal yang membelasah Everton 6-1 di Goodison Park pada perlawanan pembukaan musim lalu, lebih banyak menguasai permainan tetap gagal menghalang pintu gol mereka daripada dibolosi.

Dengan rekod 11 gol daripada 3 pertemuan di Goodison Park, skuad bimbingan Arsene Wenger itu dilihat terlalu hebat buat pasukan tuan rumah.

Everton berjaya merapatkan jurang menerusi pemain tengah, Tim Cahill pada minit ke-89.

Setakat ini, Arsenal telah mengumpul 26 mata untuk meng- ungguli tempat kedua liga manakala United di tempat ketiga (25 mata) selepas seri 2-2 dengan Aston Villa kelmarin.

Manakala Everton kekal di tangga ke-13 selepas tewas buat kali pertama daripada lapan perlawanan

:-credit to kosmo online




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails